پیشگیری از دیابت

انواع دیابت
19 بهمن 1399

همانطور که در مقالات گذشته خواندید؛دیابت در اثر اختلال تولید انسولین به وجود می آید.برای پیشگیری و درمان لازم است بدانیم چه کسانی بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند. اولین گروهی که به این بیماری مبتلا می گردند،افرادی هستند که سابقه خانوادگی و ارثی بالایی در مستعد شدن در این بیماری دارند.

دومین گروه افراد چاقی هستند که در خیلی از جوامع امروزی نیز دیده می شوند.این افراد به دلیل بافت چربی بالا مقاومت به تولید انسولین در بدنشان ایجاد می شود.این افراد می توانند با رژیم غذایی و عادت به فعالیت ورزشی از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند.

سومین گروه افراد بالای 40است؛دراین افراد به دلیل روند پیری سلول های پانکراس یا لوزالمعده فعالیت سلولی کاهش یافته و تولید انسولین کاهش می یابد.

گروه بعدی افرادی هستند که در فشار خون بالا،تری گلیسرید یا چربی بالا و کلسترول خوب پایینس دارند.

گروه اخرین زنانی هستند که به دیابت بارداری دچار شدند و بعد از زایمان فرزندان و خود در خطر ابتلا به انواع دیابت قرار می گیرند.

سبک زندگی و نحوه آن و همچنین تکنولوژی افزایش ابتلا به دیابت را چندین برابر کرده است.تحقیقات نشان داده بهترین راه درمان از این بیماری،کنترل و پیشگیر از دیابت می باشد.امروزه چاقی و عدم تحرک در افراد بیش ترین علل در ایجاد این بیماری است.پس پیاده روی روزانه به مدت یک ساعت از ابتلا به بیماری می کاهد.سعی کنید حتما در یک فعالیت ورزشی شرکت نمایید.راه دوم اصلاح رژیم غذایی است؛ افراد باید سعی کنند از غذاهای کم کالری و کم چرب استفاده نمایند.به عنوان مثال بهتر است:از میوه های خشک مانند انجیر و توت گردو ؛لبنیات کم چرب ، روغن های طبیعی،ماهی سفید ،گوشت قرمز کم چرب مصرف نمایید.

مصرف اب غوره ،  اب لیمو در سالاد بسیار مفید بوده، اگر وعده های مصرفی تان پرچرب و با کالری بالا است حتما بعد از غذا از اب غوره استفاده نمایید تا چربی اضافی را دفع نماید.

راه دیگر مراقبت از دچار شدن به بیماری هایی چون مشکلات بینایی ،کلیوی بوده زیرا این بیماری ها زمینه ساز برای ابجاد دیابت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *